05 mars 2009

Hjemme på Toten

Studieuke er en fin ting, i alle fall når det innebærer en tur hjem til Toten. Deilig å komme seg bort fra regntunge Bergen, til snørike vakre Toten. Tenk å gå fantastiske skiturer med utsikt over Mjøsa, blå swiks under skia, og ei niese liggende i pulken.

Ikke bare skiføret var fantastisk, maten og selskapet var også upåklagerlig. Mammas middag, og Bestemors kringle, ikke noe slankekur der i gården.

I skrivende stund svikter fantasien til å kunne skrive noe mer utfyllende om hjemmeoppholdet, men jeg legger ved en liten film.

Her ser du meg hoppende fra brygga hjemme slik jeg pleier på sommeren, men nå mangler det litt vann, så langrennsski for duge. I bakgrunn ser du fantastiske mjøsa med Helgøya som stikker opp bakerst i bildet.

5 kommentarer:

Miriam sa...

kvar har du gjort av nynorsken, godaste Danbolt!? Dette er ikkje bra!

Andreas sa...

Eg beklagar, men eg fekk så mykje klagar på uforstålege ordsammensetjingar at eg valde å nytta eit skrivemål eg beherska betre.

livilaiv sa...

skuffa over at du har lagt nynorsken på hylla:(

Karoline Sofie sa...

Må sei meg einig med Miriam og Liv Grete asso! Kjenne skuffelsen.. :(

Yngve og Ragnhild sa...

Veldig bra hopp, Andreas:-) Synd Helene ikke fikk lov, hu hadde sikkert prøvd både 360 og telemarknedslag.. Så mye snø det er, savner Toten.. Ha en fin dag!