15 mars 2009

Brødbaking og møtemaraton

I går var det endelig tid for brødbaking igjen, denne gangen med vel lite fint mel i huset. Med andre ord, jeg tror det er noe av det groveste brødet jeg har bakt.

En blanding av hvetekli, grovt rugmel, hvetemel, havregryn og noen hemlige igredienser. Hevingen tok sin tid, og deigen krevde mye gjær. Ferskt var brødet godt, ok+ om jeg må få si det selv, nå dagen etter har jeg ennå ikke smakt på det, men jeg er spent.

Vel vel, det var ikke bare brødbaking som beriket gårsdagen. Jeg fikk den glede av å få være på Generasjonssamling på Ytre Arna bedehus, etterfulgt av lagsmøte med temaet hvordan gå på vannet. Meget spennende, (desverre ble forslaget om å ha neste lagsmøte ute på lille lungårdsvann nedstemt) men det var trivlig å se igjen folk jeg ikke har sett siden i fjor. 

Nå er det søndag, og derfor selvfølgelig duket for søndagstur, anbefales. ;o)

2 kommentarer:

livilaiv sa...

DEt var kjempekoselig at du vart med Andreas! No er eg spent på kva du kjem til å finne på til talentiaden... Du står på lista mi... ;)

Anette sa...

Jeg syns brød er kjempegodt! Kanskje du kan bake litt til meg en gang også? Søndagstur er supert! Ligge i vogna lunt og varmt og le av pappa når han sliter i speilglatte oppoverbakker... ;)