17 mars 2009

Arbeidslyst

Hvor vikitg er arbeidslyst? Hvordan får man arbeidslyst? Hvor viktig er lysten til å arbeide når en skal få noe gjort?
Det at jeg stiller disse spørsmålene i skrivende stund, er begrunnet i manglende arbeidslyst. For egentlig sitter jeg å skriver oppgave om dåpen. meget spennende, men jeg har bare ikke gløden og egansjementet oppe. Jeg har mer lyst til å gjøre alt annet enn å skrive oppgave akkurat nå. Slik jeg ser det er det da likevel ikke riktig av meg å gjøre alt annet. Det riktige å gjøre er å ta meg sammen og forsette jobben. Jeg tror det kalles selvdisiplin, og jeg tror det er mulig å øve seg opp i det, jeg skal i alle fall gjøre et forsøk. Så derfor ble ikke dette blogginnlegget lenger.

6 kommentarer:

livilaiv sa...

Eg saknar "nynorsken":(

Miriam sa...

Eg trur eg veit korleis du har det; ALT anna enn skulearbeidet freistar noko innmari og så kan ein ikkje gjere det andre heller pga dårleg samvit og sjølvdisiplin!
Eg treng forresten adr di;)

Klem

Andreas sa...

Eg beklagar, men eg tykjar nok desverre det høvar seg betre at eg skriv på mitt eiga målføre, men eg skal huska på og bruka nynorsken nokre gongar.

May Linn sa...

Helt enig.. Burde selv skrevet en artikkel nå, men alle bloggoppdateringene er mye mer spennende xD

gunnda sa...

Har ikke du arbeidslyst,det var da rart,så ung og kjekk som du er.Jeg sier bare,kom arbeidslyst å treng deg på,her skal du motstand finne.Jeg ønsker deg god tur til det store utland,og ei velsigna uke.Æ synes no personlig at du skal holde deg til din dialekt,og ikke bry deg om disse nynorsk folka.varm klem fra Gunn :-)

Anonym sa...

åå, kjenner til den! og utsettelse også.. en meget kjent sak..
selvdisiplin, KOM TIL MEG!