02 februar 2009

klarer Bergensere seg i snø?

Jeg har i helgen funnet ut at alt er mulig. Jeg må innrømme at jeg har betvilt Bergensere, og Striler sitt forrhold til snø og kulde. I helgen fikk jeg bevis på at de innfødte på disse kanter faktisk trives i snø. Knallbra vær og gode snøforrhold var rammene rundt Ytre Arna ten-klubb sin årlige snøutflukt. Jeg var heldig og fikk snike meg med mot at jeg sa noen ord på kveldstid. Det var litt av en opplevelse når jeg ser tilbake på det.

Vi dro til Wallemtunet leirsted på Kvamskogen. Så vidt jeg skjønner er kvamsskogen det stedet alle bergensere drar for å lete etter snø. Vi fant snø. Et sted mellom en halv og en meter deilig hvit myk snø. Ikke nok med det, men det så ut som disse innfødte trivdes i snøen, noen dro i Eikesdalen alpinanlegg, og noen var med på Wallemtunet chalengs. Et bra opplegg som foregikk ute i... nettop snøen. Det var her jeg fikk være med og observere snøgleden, dog noen som var litt dårlig skodd. Det hele ble toppet med pølsegrilling før turen gikk inn igjen i hytta. Det foregikk mye bra denne helga, men fremstilling av denne leiren med disse folkene med mitt knappe ordforråd vil nok ikke la seg gjøre.

Konklusjon: Helt topp, og bergensere takler snø.

Ingen kommentarer: