27 januar 2009

Stao nao pao for Saongdaol

Jajaja, duverden til stemning i helga. Fredagskvelden gikk med til innflytningsfest, og beatchparty. Helt fantastisk. Klokka ble litt mye før jeg kom meg i seng, nesten halv tolv faktisk. Det var i og for seg sent nok siden Roger og jeg sto opp klokken halv fem og satte agårde til Sogndal på overraskelsestur for å feire Mathias sin 25års dag.
Jaja, vi var fremme i Sogndal klokken halv ni, og Mathias ble bokstavlig talt tatt på Senga. På veien hadde vi bakt kake, med krempisking gjennom Aurlandstunellen, og lyspåsetting på sisteetappen inn til Sogndal. Spennende prosjekt.
Bursdagsgave vart Egg og Bacon, så frokosten var sikra når vi kom.
Ellers gikk Lørdagen med til fantastiske 10cm med Pudder i bakken, og ellers litt isete. Men stor stemning med gamle kjenninger fra Høgtun representert ved Marianne, Ragnhild, kari, Mathias, Roger og meg selv+ noen av de innfødte. Stor stas. På kvelden ble det bursdagsfest for Mathias med noen av Sogndals djerve krigere og tapre kvinner. Du verden hvordan disse Sogndølene kan å stelle i stand, utsøkt Pizza, og et kakebord som minte mest om en middels stor konfirmasjon. Nei der skulle ingen lide nød. Diverse humoristiske innslag sto på programmet med blant annet et lokalt (improvisert) bursdagssangband, og Roger med sang i Olav Stedje's ånd på melodien, vi vandrar saman. Som om ikke det var nok, så ble det rundbordmesterskap i Bordtennis, og jeg vant faktisk (vel og merke runde nr 23, elllers røyk jeg stort sett ut vel tidlig.)

Søndag var også en stor dag for meg. Da kjøpte jeg nye klatresko, jeg ble nødt til å klippe neglene for å få dem på, men dem fungerer bra.
Jaja, tilbake i Bergen på søndag ble det konsert i Betlehem (ikke byen, men menighetssalen) På senen sto gjeng som har gått på Borgun folkehøgskole, inklusiv mitt søskenbarn Liv Anne på Chello. En bra konsert må jeg si, behørlig feiret med et kveldsbesøk på Dolly Dimpels.

Nå er hverdagen igang igjen, med etikk, filosofi, teologi og annet snadder.
Stao pao, alt for Saongdaol

Ingen kommentarer: