04 november 2009

Nestenpresten


Hei igjen mine kjære blogglesere. Det er vist en stund siden forrige bloggoppdatering, men her kommer det en. Grunn til tittelen er ikke at jeg nesten er prest, eller at jeg har planer om eget trossamfunn eller noe, neida. Tittelen skyldes at det er navnet på forrige helgs konferanse for teologistudenter.


En gjeng fra Menighetsfakultetet hadde fått ideen om en felles konferanse for teologistudenter som tenker på prestetjensete.

Så med friskt mot, fylte vi opp fremsetene i en Caravelle, og la i veg fra Bergen. Dette måtte vi ikke gå glipp av.

Det mest vettugge bildet tatt i løpet av konferansen

Årets Nestenpresten ble holdt på Hermon høyfjellssenter en idylisk plass midt mellom Oslo og Bergen. Vår (kjære) venn Trond Giske spytta i litt gryn, så det ble ikke all verdens dyrt heller.

Forventningene mine til konferansen var meget høye, men resultatet ble enda bedre enn forventet. Det var en fantastisk innputt til både studietid og eventuelt prestetjeneste. Det var flott å møte studenter fra andre skoler, og stedet og været var helt toppers.

Nå er hverdagen her igjen, været er forsovidt betraktelig bedre enn ved sist oppdatering, det knaser til og med i løvet når en går på det. hebraisken går sin vandte gang, og ordforådet har økt litt. Ellers drikker jeg tran og spiser c-vitaminer for harde livet ettersom jeg har lurt på meg en liten forkjølelse eller en liten svineinfluensa... På bilfronten kan jeg nevne at Mazdaen er erklært død, og vil ikke lenger være med oss. Så tilværelsen ser temmelig bilfri ut for min del, i alle fall en stund fremmover.

6 kommentarer:

Beate sa...

Du, det e kje så verst å verr billaus i Bergen... Finns jo alltid sjåførar ein an utnytta! :P (Sjøl om eg nå har ein mindre...)

Anonym sa...

kondulerer, stakkars bil :(

og du Andreas, kan ikke gå rundt å være syk! propp i deg enda flere vitaminer og appelsin! og masse varmt å drikke! svineinfluensaen kan væresegod SNU i døra di! :D

Hilde sa...

Seriøst?
Vi var en gjeng fra Krik på Hermon på søndag og badet og spiste restene etter lunsjen deres omtrent akkurat når dere gikk......(og ja, vi visste det var en gjeng fra MF)
Festlig :)

Anonym sa...

MF-studenter er noen smartinger altså... Hørtes ut som ei skikkelig bra helg. Ellers bør du rett og slett holde deg innendørs de neste 7dagan hvis du er forkjøla - er det svineinfluensa, så risikerer du å smitte alle å en hver - Ta råd fra ei erfaren jente på det punktet...!

Miriam sa...

Good to have you back! Eller på godt norsk; godt å ha deg attende i verdsveven! Tur er aldri feil, og særleg ikkje med bra folk:) Lukke til vidare med studiane:)

Andreas sa...

Sykdomsoppdatering: Etter div runder med C-max brusetabletter og møllers tran, så har jeg nå erklært meg selv for frisk.
Hilde: Ikke sant Lunchen var god;O)
Miriam: Hjartleg takk for velkomsten