05 oktober 2009

Leir ække feil

På siden bilen min kan du nå lese den rystene historien om Mazdaens død/ nær døden opplevelse. Om den er helt død gjenstår å se.

Vel vel. Om jeg ikke har en bil som går, så kan jeg ikke sitte på hyblen min å sture for det. En må bare se på mulighetene for kollektivt, og de er faktisk ikke så verst.
Forrige helg skulle jeg på leir på kirketeigen leirsted på Kvam i Gudbransdalen. Nå var opprinnelig plan å ta Mazdaen til Sogndal, overnatte der et par netter, for så å kjøre over fjellet til Kvam.
I stede ble det nå tog hjem til toten, for så å sitta på med brodern opp til Kirketeigen. Det var faktisk ikke så værst å ta tog. På turen over fjellet fikk jeg noen trivelige samtaler med et par medpassasjerer, og jeg kunne jo bevege meg fritt rundt på toget, som ikke trengte å stoppe for at jeg skulle spise, sove, tisse eller strekke på bena. Det måtte Mazden ha gjort.

På leir var det helt konge, trivlig å se igjen gamle venner, og stifte nye bekjentskaper. Også var forkynnelsen meget god og Jesusforkusert. Det liker vi, i alle fall jeg. Selv om vi var mange ledere på forholdsvis få deltagere, så gikk tiden slik at jeg desverre glemte å ta bilder til bloggen, det beklager jeg sterkt.

Nåvel, etter en fantastisk leir bar det hjem til Toten igjen til mors gryter. Det var fabelaktig å være på østlandet igjen og tørke litt etter en søkkvåt Bergenshøst.
Å ha noen dager hjemme på Toten å bare nyte livet litt var helt fantastisk. God mat, rolig tempo, litt gårdsarbeid og noen små turer gjør godt når hverdagen ellers er i en travel by.

Vel, jeg kunne jo ikke bli på Toten for lenge, så det bar over fjellet igjen med tog. Etter et par dager i Bergen var det igjen duket for leir, denne gangen på Alværa ved Lavik i Sogn. Været var ikke like bra som på forrige leir, nå var jeg jo tross alt på vestlandet igjen, men stemningen var god, og med temaet "Jesus som bestevenn" hadde leiren et godt fokus.

Jaja, alle leirer jeg har vært på til nå tar slutt en gang, og denne var ikke et unntak, så etter en busstur tlbake til Bergen bar det ut til svingen kebab med Roger Kristine og Trond med påfølgende kveldsopphold hjemme hos Trond, som en verdig avslutning på en god uke.

4 kommentarer:

Roger sa...

Dramatisk for krokansvanen..Jeg kom hjem fra tenleir i Jostedalen nå, godt å hvile litt!
Vi må ta en tur til Toten og spise kebab snart før Mattilsynet kommer!

Miriam sa...

Stakkars mazda'n! Kjøp dæ volvo! Leir e'kje feil! Kjæm du på trøndertur snart??

Andreas sa...

Roger: Leve toten, det er for langt ut på landet til at mattilsynet dukker opp

Miriam: Jeg tror jeg faktisk skal være uten bil en stund fremover, tro det eller ei. Om det blir noen trøndertur fremover, det gjenstår å se, ikke med det første i alle fall.

Julie sa...

ååååå, har du vært på Alværa?! Du skulle lagt ut bilder, det stedet har jeg mange gode minner fra! Jeg gled uti sjøen i bunad der en gang blant annet. Har tante og onkel som var bestyrere der i mange år.

Ellers håper jeg du har det bra, Andreas! Og at du setter av 26.juni-helga!