16 april 2009

Utfordret

Jeg har blitt utfordret på det groveste, men ok, jeg tar utfordringen og kjører på.

Regler: Kopier til ditt eget notat, slett mine svar og legg til dine. Bruk den første bokstaven i navnet ditt når du svarer på alle spørsmålene. Gi ordentlige svar. Ikke dikte! Hvis personen før deg har samme bokstav, så må du gi et annet svar. Du kan ikke bruke samme ordet to ganger.


let's go!

1. Hva er navnet ditt: Andreas (Tru det eller ei, men det betyr faktisk Mann.)

2. Ord på fire bokstaver: abba  (Far på Arameisk)

3. Jentenavn: Astarte (navn på gammel fruktbarhetsgudinne)

4. Guttenavn: Aron (bror til den mer kjente Moses, men også yppersteprest, og stammfar til yppersteprestslekten))

5. Et yrke: Avlatshandler (tror ikke det er en veldig stor yrkesgruppe nå for tiden.) 

6. Farge:  Allehelgensrød

7. Noe du har på deg:  Avtagbar beltespenne

8. Mat: Artisjokkmarinerte kjikerter  (Nam)

9. Noe på badet: Avløpsrør

10. Et sted:  Auditorium 1 på NLA (Tilbringer en del tid der)

11. Grunner til å komme for seint: Andakt, Arbeidslystssvikt, Avtalefeil, Avsykling, Avskjed, Aklimatisering, Akkarmiddag med artisjokkmarinerte kikerter, Alkoholmissbruk (huf og huff), Amoniakforgiftning. 

12. Noe du roper: Aaaauuuu, Aiajiaaa... 

13. Film tittel: Askepott og de 7 dvergene

14. Noe du kan drikke: Avalkoholisert altervin 

15. En musikk gruppe:  Aerobirds (knallbra  band)

16. Et dyr: Albatross

17. Gatenavn: Amalie Skrams vei (Det er der NLA ligger)

18. Bilmerke: Alfa Romeo

19. Sang tittel: Alltid freidig når du går (864 i Landstads reviderte salmebok)

20. Et verb: Avkomplisere (Å gjøre noe mindre komplisert, sagt med et akademisk ord)


Jeg får vel kansje sende utfordringen videre, da sender jeg den til: Rebecca Rimestad, Maria Poonam Zimmermann og Arne Vesetvik. Lykke til (Ps: Arne, du får ikke lov å kopiere min, det blir plagiat.)

4 kommentarer:

Aina sa...

Hei Andreas! =D

Hahahaha, Prøvde meg på denne selv en gang... A er ikke verdens letteste bokstav!

Maria sa...

Dette blir for useriøst på min blogg, Andreas! ;)(hehe..)
Men hvis du vil ha svar, har jeg noen klare...

Beate sa...

Ehh... askepott og de 7 dvergene?? Va dvergane blitt lei av snehvit å ville inn i eit nytt eventyr?

Andreas sa...

Maria: Jeg skal selvfølgelig ikke tvinge deg til å ta imot utfordringen.
Beate: obs, en liten blanding mellom et par eventyr der ja. Jeg er vist ikke ufeilbarlig. Hvem skulle tro...