20 januar 2009

Den vakre vestlandsby og livets underfundigheter

I skrivende stund, sitter jeg å skriver et blogginnlegg, ute er det skiftende vær inneholdende en del vind, men ikke så mye regn. USA har i dag fått ny president, og jeg vil benytte anledningen til å gratulere alle Amerikanere og andre som gleder seg over denne nyvinningen. Hva USA kommer til å gjøre rundt i verden de neste 4 årene blir spennende å se. Obama gav noen hint i talen sin når han talte om sammhold. Han brukte fantastiske bilder, og en god dose retorikk blandet med amrikansk patriotisme og budskap om en ny tid. Et av hans beste bilder synes jeg var når han sa: Vi vil strekke ut en hånd, men da må dere åpne knyttneven. Et godt bilde på hvordan amerikanerene ser på holdningene hos en del gruperinger med antiamerikanske agendaer. Obama ønsker å rekke ut en hånd, men blir hånden møtt av en knyttneve, så skulle også han knytte neven. Amrikansk patriotisme på sitt beste. 

Personlig har jeg ikke merket så mye til endringene i USA. Bergen står, og regne faller, og det er lite som blir gjort med det. Ellers er tilverelsen god, og jeg ser tilbake på en hektisk uke studiemessig. Og fremover mot en like hektisk periode både studiemessig, og diverse fritidssysler, som leirer og annet Gøy. Av posetive høydare de siste dager kan jeg nevne i fleng: Dykking på Landrevågen, med god sikt, friskt kaldt vann, men litt lite liv. En flått søndag i Arna, med frokost, kebab, indremisjonsmøte og Pizzakveld. Og selvfølgelig Kveldsmat med Onkel Martin i går kveld, meget koselig. Som du sikkert skjønner, her går det unna, og livet nytes.

De beste hilsner fra Vestlandets hovedstad

3 kommentarer:

Solveig sa...

Kjekt å lesa bloggen din:)
Og kor va du i går når eg va på NLA Sandviken?? Eg såg ingen Andreas der nei:P

Håpa eg ser deg igjen snart:)

Andreas sa...

Hm, jeg var på NLA i går, så det kan jo hende at jeg var et annet sted enn kantina, kansje på forelesning eller noe annet seriøst...

Solveig sa...

Hehe, godt der fins noen som ikkje bare henge i kantinå på NLA:P