10 desember 2008

Med Roger på jobb

I dag har vært en minnerik dag. Det vil si, det begynte i går. Jeg ble plukka opp av Roger i går kveld, og så bar det i vei til Ytre Arna. Derfra bar det videre til Indre Arna, og Kebab. Helt fantastisk. Så kom en liten ergrelse. Vi hadde planer om å se bonderomantikk, men tv 2 valgte å sende håndball i stede, og utsette bonderomantikk til et tidspunkt hvor vi selvfølgelig hadde lagt oss.  Uforstålig.

Vel, vi fikk kvelden til å gå. Vi så forrige episode av pastor på prøve, og hadde en bra kveld sammen med Liv (bilde) Liv var Geita Roger hadde i Uganda, og er nå tilstede som en skinnfell hengende over Rogers sofa.

Jeg tør påstå at en god frokost klokken 6 om morgenen er en bra start på dagen. Bedre ble det da vi satte oss i Lastebilen. Bilen var allerede varm når vi satte oss inn. vebasto er en fin opfinnelse, det har jeg lyst på i bilen min også. Vel turen gikk først inn i Byen for å laste opp, så bar det avgårde rundt omkring i Nordhordaland, såpeglatte veier, og fint vær. Dette kunne bare bli bra.

Her ser du Roger i sitt rette element. Han er tryggheten selv bak rattet, en erfaren yrkessjafør i sitt rette element.

Her ser du meg, ikke en vel vant yrkessjafør. Men hvis du ser på gliset, så ja jeg kjører lastebil. Et stort øyeblik i mitt liv. Jeg vurderte faktisk der og da og slutte på teologistudiet og ta lastebillappen, men så kom jeg ned på landjorda, og kom på at det kansje ikke ville være det samme kikket å kjøre lastebil når en har gjort det i nok år. En gang i blant får holde.

Det er klart at i en sånn jobb så kreves det ikke bare kjøring. Lastebilen må jo lastes og losses også. Her ser du meg i lasteaksjon, jeg hadde ikke så god teken på det som Roger, men jeg fikk det da til. En smule fornøyd med meg selv. Selv om du ikke kan se det på bildet, så sjuler det seg et stort glis på fyren inne i trucken.

I det store og hele, en fantastisk dag. Takk Roger :)

2 kommentarer:

Roger sa...

Du ser mer dreven ut enn meg, broder! En ny lastebilmisjonær er oss født!

Anonym sa...

Good brief and this post helped me alot in my college assignement. Thank you on your information.