08 desember 2008

De siste dager

I skrivende stund sitter jeg å skriver et innlegg på bloggen min. ute er det 2,6 grader, og det bytter på mellom å hagle og å snø.

Livet er bra. Ferdig med eksamen forrige uke, har vært på et par Julebord, og har nå Juleferie.

Jeg her akkurat lagt bak meg en begivenhetsrik helg med tur til Sola og leirstedet himmel og hav. Jeg tror det leirstedet må være det fineste NMS har. Når man vokner opp og ser ut gjennom vinduet, er det som å se rett inn i et maleri. Det ligger et lite naust i vannkantet, stenfylt strand med små bølger som bryter mot stenene, og åpent hav i horisonten. Vakkert. Maten var også upåklagerlig. Kylling og Gryterett som Lunchretter, og Ribbe og Pinnekjøtt til Middag. Helt fantastisk. For ikke å si kaker og kaffe som sto fremme nesten til enhver tid. Er du misunnelig, så still til valg i andsstyret til NMSU. (Neste valg er i 2010)

Turen til Sola var fra Fredag til Lørdag. Lørdag kom jeg hjem til Bergen, ja Bergen begyner å bli hjem for meg nå. Det vil selvfølgelig aldri kunne erstatte Toten, men det er lite som kan måle seg med Toten.

I går begynte jeg dagen med 2 speilegg og hjemmebakt brød slik jeg pleier Søndag morgen, før jeg gikk i Kirken. Talen var meget godt holdt og temaet gikk rett inn i en selvsentrert hverdag. 2. Søndag i Advent er endetidssøndagen, og temaet var hvilke fokus vi har. Gleder vi oss til at Jesus skal komme igjen og fornye Jorden til et bedre sted? eller er det så mye vi skulle ha gjort først. Er fokuse vårt mot Gud eller mot det verden har å tilby? Det ble for meg en tankevekker, og noe som er godt å ha i bakhodet i møte med en ny uke. 

Videre på Søndagen bakte jeg rundstykker og vasket litt i leiligheten før det klokken 7 brakte løs med Høgtunkosekveld. Det var en koselig kveld med litt mimring, Qizz, Gløgg, mat og kaker.

Dagen i dag har godt med til alt for lite, men jeg har i allefall fått fart på denne bloggen. Det er ikke verst. Jeg må si meg fornøyd med det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

høres fiint ut!
nybakt brød er ikke dumt :)
jeg kan fortelle at vi dro i kirka i messe kvar over 7 om morran på torsdag og så fikk vi gratis frokost og lunsj etterpå. fantastisk :)
heldig med høgtunkos, misunnelig!

livilaiv sa...

so kjekt at du har gjenoppliva bloggen din! eg ska følga med;)
va veldig koselig på søndag, sjøl om eg kanskje ikkje var i mitt mest sprudlande og muntre humør... og du, dei rundstykkane redda dagen min. trur ikkje eg hadde overlevd uten;)

Miriam sa...

Koseleg at du er i gang med bloggings igjen, Andreas:)
Eg er heilt enig med deg, Himmel og Hav er nok det finaste leirstedet NMS har:) Eg var der i sommar, og da var det berre å skifte til badeklede på rommet og springe rett ut på Solastranda:D
God juleferie! Snakkast:D