05 desember 2009

3 dagers eksamen med bilder!

Nå er jeg i ferd med å komme ordentlig til hektene igjen etter en hektisk uke, og ser fremmover mot å neste uke hekte meg på den Hebraiske grammatiks mystikker og mysterier, håper jeg ikke blir for hekta.

Jaja, mye skjedd, og lite skrevet. Foruten en svipptur til Kristiansand, et speidermøte, et godt møte i Salem i går, samt en bra Julekonsert med Seraf etter møtet, og en flott Gudstjeneste i frikirken i dag, har denne uken som nå går mot slutten vært preget av en 3-dagers hjemmeeksame i Gammletestamentlig eksegese.
Det høres sikkert tørt og kjedelig ut, og det stemmer til dels. I alle fall litt tørt og tungt, men egentlig utrolig intresant og spennende. (hvis det da går ann å kombinere, altså tørt, tungt, intresant og spennende).

Siden alle i klassa fikk samme oppgaven, satte vi oss en gjeng rundt et bord, og begynte med friskt mot og kake som Maria hadde bakt...

Utover kvelsen sank motivasjonen litt, men vi holdt da koken så lenge det var igjen kake...

På kvelden dag 2 var ikke humøret så høyt oppe hos gjengen lenger, og motivasjonen var på nedadgående kurve...


Dag 3 dukket uttrykk som: "Det blir lenge til jeg leser i gamle testamentet igjen" og "jeg tror jeg stryker" opp. Altså motivasjonen var heller laber

Jeg for min del var ikke helt inneforstått med hva eksegetisk metode egentlig gikk ut på, noe som skapte litt ekstra arbeid før jeg kom igang.

Jeg var ikke helt ferdig med eksamen Onsdag kveld, og siden vi skulle levere på Torsdag kl 10.00 ble det litt nattarbeid.
Jaja, ellers intet nytt under regnet. Gleder meg til å komme meg hjem til Jul.

4 kommentarer:

Miriam sa...

Kjenner du Ole Christian!?! Så morosamt! Han er gift med syskjenbarnet mitt og er ein bra kar;)
Lukke til vidare med alt eksamenstress - snaaart jul:D

Beate sa...

Flinking ;)

Andreas sa...

Ja Miriam, jeg kjenner Ole Christian vet du, Beate: Takk ;O)

Roger sa...

Miriam: Det skal godt gjøres å ikke snuble over et av søskenbarna dine:)

Beate: Hils tante!

Andreas: Du får legge turen om Sogndal før du stikker hjem, gallakveld på Lyngmo den 19. med bart!